Reklama dźwignią handlu
Z tym sformułowaniem na pewno spotkaliście się wiele razy. Nieodłącznie z reklamą związana jest też fotografia reklamowa, która staje się bardzo popularna i chyba nikogo to akurat nie dziwi. Na co dzień jesteśmy przeładowani taką formą prezentacji produktów czy to przeglądając czasopisma czy to wychodząc na spacer po mieście. Ma to całkiem logiczne wytłumaczenie, bo w dzisiejszych czasach dobre pokazanie produktu przekłada się na większą sprzedaż i zarobki oczywiście. Dlatego też, każda dobra firma będzie korzystać z usług fotografa specjalizującego się w takim właśnie typie fotografii aby podnieść dodatkowo swoją atrakcyjność na rynku. Jest to skutkiem tego, że każdej firmie zależy na zdobyciu jak największej ilości klientów. Jak zostało to udowodnione przez naukowców większość osób jest wzrokowcami i właśnie dlatego fotografia reklamowa ułatwia to zadanie przykuwając uwagę klienta a ostatecznie sprzedaż produktu.
Ja akurat nie jestem, po szkole marketingu czy też jakieś handlowej dla tego nie będę rozwijał tematu potrzeby i znaczenia reklamy, jednak wiem i widzę jako nawet zwykły konsument, że dobrze pokazane zdjęcie produktu odgrywa co raz bardziej kluczową rolę wśród szanujących się na rynku firm, które co roku inwestują duże pieniądze w reklamę aby podnieść sprzedaż swoich produktów lub pokazać nową markę.
Jakiś czas temu miałem okazję już robić zdjęcia do folderów reklamowych i na stronę internetową dla jednej z łomżyńskich pizzerii oraz produktów do folderu promocyjnego dla hurtowni spożywczej. Natomiast ostatnio podjąłem się zadania zgromadzenia zdjęć dla Restauracji ‘Na Farnej’. Zdjęcia wykorzystane zostały do stworzenia strony internetowej restauracji, ulotek reklamowych i menu oraz pojawiły się w reklamie na telebimach w Łomży. Przyznam, że zdjęcia reklamowe to wcale nie taka prosta sprawa i wymaga sporej wiedzy, czasu, przygotować, umiejętności oraz odpowiedniego sprzętu… ale cieszę, się że mogłem podjąć się tego zadania.